Hogy légy népszerű a weben saját akár céges profillal - Instagram

A különböző vállalkozások számára nagyon fontos hogy új termékeik megjelenjenek a közösségi médiában hiszen a jelenlegi trendek szerint már nálunk Magyarországon is a nagyobb értékű vásárlások (természetesen itt nem az élelmiszerek és egyébről van szó) közel fele interneten át történik.
Történhet ez akár úgy is hogy a vlogodat, blogodat szeretnéd reklámozni, vagy valamit eladsz (lásd rengeteg fiatal készít ékszereket, ruhákat amelyeket után elad különböző platformokon), vagy csak akár a profil építésben gondolkodsz.


Számok birodalma

Mindenki követőkben gondolkodik, amely nem feltétlenül baj (pont ezért van a Követők szerzése Instagramon cikkünk), viszont nagyon fontos a targetálás, vagy magyarul célzás.
Csak hogy szemléltessem egy példával: Te ruhákat szeretnél eladni, feltehetőleg nem olyan követőkre lesz szükséged akik kedvence az autók, motorok vagy technikai kütyük. 
Lássuk a 2 esetet (fenti példánál maradva): 
  • Anna ruhákat varr és ad el a Gardróbcsere oldalon, viszont szeretne több eladást hiszen nagyon jól megy neki, és szép munkákat készít. Készít magának egy Instagram profilt. Nem gondolkodik azon hogy mennyi több eladása/nézettsége (még mindig példa, itt akár új nézőket is szerezhetünk a vlogunkra bármi) lehet az Instagramból, csak készít egyet. Bekövet pár embert, néha likeol, nem foglalkozik a dologgal. -> Hány eladása származhat belőle: 0-3 között.
  • Emma ugyanaz az esetben van, teljesen ugyan ez a szituáció, viszont fókuszál az Instagramjára. Követi a legújabb magyar designer oldalakat, varró oldalakat, fashion bloggereket, hozzászásokat ír (akár saját magát népszerűsíti is vele, vagy csak bemutatja a munkáját hogy nézzék meg). Egy olyan folyamatosan követő és aktív felhasználói bázisra tesz szert akik akár többször is vásárolhatnak tőle, -> Hány eladása származhat belőle 50+ (vagy akár több is, csak bírja idővel)
Így érdemes minél jobban a célzott követő bázis felépítésére. Viszont érdemes egy úgynevezett "puffer" követő bázist is fenntartani (itt jön témába a követők szerzése bejegyzés, lásd feljebb a linket). Hiszen mely instagram lesz érdekesebb az emberek számára? Az 500 követős (persze mint mondtuk aktív követős) vagy az 10 ezer követős (akik közül tegyük fel 500 ugyanúgy célzott és atív). Persze a 2. eset a jobb, úgynevezett "Authorityt" biztosít a számunkra. 

Hogyan irányítsuk az embereket az általunk promótálni kívánt dologra

Az instagramon történő kép megosztásnak van egy kis hátul ütője, hogy a leírásban nem szerepelhet link. Persze el lehet helyezni, viszont nem kattintható, amely nem jó számunkra, hiszen nem tudnak a nézőink gyorsan átkattintani a videónkra/oldalunkra stb. Hogyan lehet ezt okosan megkerülni? A profil oldalunkra helyezzük el a linkünket (Instagram beállítások között meg lehet tenni), és az a link mindig az általunk promotálni kívánt dolgo fő oldalára mutasson (pl YouTube vloggerként, a csatorna oldalra, Gardróbcsere eladóként a Profilunkra) hogy látszódjon az összes munkánk, és a legfrissebb is.

A kihelyezett friss kép leírásába pedig tegyük bele hogy a profilomon megtaláljátok a linket. Hiszen sokkal nagyobb átkattintási hajlandóság van abban az esetben ha csak a nevedre kell rányomni a kép alatt, mint hogy nehézkesen kijelölni, másolni, majd beilleszteni, ezek macerásak, és elveszik a kedvét az embernek és pont a mobil egyik legnagyobb hatékonyságát veszi el, a gyors interakciókat.

Foglalkozz a követőiddel

Próbálj velük interaktívan csevegni, ne zárkózz el, kommunikálj velük, kérd ki a véleményüket. Sokkal hitelesebbnek fogsz a szemükben tünni, és nem csak egy profil mögötti random embernek. Érzelmeket fognak kötni hozzád, amely visszatérő nézővé fogja őket tenni.

Megjegyzések